Valt een wetenschappelijk tijdschrift onder de reguliere tijdschriften?

Ik zoek wetenschappelijke of wetenschappelijk verantwoorde stukken. Ik vond een stuk in het 'Politiek-wetenschappelijk tijdschrift van de Lage Landen'. Nu twijfel ik of ik dit mag gebruiken omdat mij expliciet is gezegd dat ik geen gebruik mag maken van reguliere dag- en weekbladen. Ik snap niet zo goed of mijn tijdschrift hier nou ook onder valt of niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Volgens mij worden met 'de reguliere weekbladen' de tijdschriften bedoeld die je ziet bij Bruna en andere boek- en kantoorboekhandels. Populair-wetenschappelijke tijdschriften, opinieweekbladen en de typische mannen-, vrouwen- en jeugdtijdschriften.

Toegevoegd na 2 minuten:
Jouw titel zul je daar niet vinden, die is niet voor 'het gewone volk' , geen regulier tijdschrift.
Computoon
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Niet. Het is een blad voor vaklieden op een bepaald gebied.
Zit wel goed: De Universiteit Leiden noemt het tijdschrift ook:

http://www.fsw.leidenuniv.nl/politicologie/onderzoek/onderzoek/wetenschappelijketijdschriften.html

Check bij twijfel sowieso de schrijvers van het stuk en stel vast in welke hoedanigheid het stuk is geschreven. Wanneer er een bepaalde legitimiteit van uit gaat, zal het wel goed zitten. Wat ik bij mijn thesis altijd deed, was simpelweg zoeken naar andere bronnen die het evt. konden bevestigen of aanvullen.
Vaak gebruiken auteurs kennis opnieuw in andere publicaties. Als die te vinden is in een van de grotere wetenschappelijke journals, kun je het gebruiken om de betrouwbaarheid van de gebruikte info te vergroten door het te staven met meerder bronnen. Met een beetje geluk zijn er verschillende hoofdauteurs...