Hoelang duurt het gemiddeld voor je van callcenter agent naar teamcoach kunt opklimmen in callcenter?

Ik moet nog drie jaar studeren en met het diploma dat ik zou halen zou ik ongeveer een loon van 2500 euro behalen. Nu heb ik een job bij een callcenter aangeboden gekregen waar ik start aan 1500 euro maar kan opklimmen naar HR ( human resources ) en zo tot 3500 per maand verdienen. Eerst start je als callcenter agent en zo kan je opklimmen naar teamcoach om vervolgens HR manager te worden na vele jaren.
Hoe lang duurt het gemiddeld voor je in een callcenter opklimt tot team coach?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Eli W

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
anneliez
5 jaar geleden
Reken je niet rijk, de mogelijkheid van HR manager te worden kan er best wel zijn, maar bedenk je wel dat er op heel veel personeelsleden maar 1 HR-manager nodig is. En wie zegt dat jij dat wordt, want die weg zal aan meer mensen voorgespiegeld worden. En om die positie te krijgen zal je ook moeten studeren, tegenwoordig kom je zonder papieren nergens meer. Mijn vader kon 60 jaar geleden met zijn LTS nog opklimmen naar afdelingschef, dat lukt nu niet meer. Ik weet niet wat je studeert maar ik zou lekker die studie afmaken, en dat callcenter voorlopig als bijbaan zien te krijgen
Ritsuka
5 jaar geleden
Kans dat je zo kan opklimmen lijkt mij klein. Houd het als bijbaan en focus je op je studie. Heb je uiteindrlijk meer aan.

Antwoorden (1)

Moeilijk te zeggen. Kijk eens hoeveel teamcoaches er zijn, wat hun gemiddelde leeftijd is toen ze coach werden. Stel dat die 25 is, en jij bent 18 dan heb je nog zo'n jaar of 7 gemiddeld voor je aan de beurt bent. Maar van al die coaches kan er maar 1 doorgroeien naar HR manager. Zeg dat die dan 35 is, dan heeft die nog ruim 30 jaar tot het pensioen. En dan heb jij 2 mogelijkheden: je krijgt die functie, of je krijgt hem niet en dan moet je dus nog ruim 30 jaar wachten tot die functie vrijkomt. Dan zit je dus al 37 jaar te wachten,
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-min "Kijk eens hoeveel teamcoaches er zijn, wat hun gemiddelde leeftijd is toen ze coach werden. Stel dat die 25 is, en jij bent 18 dan heb je nog zo'n jaar of 7 gemiddeld voor je aan de beurt bent. " Lijkt me een onjuiste berekening voor het gevraagde. Het is niet gezegd dat alle coaches als agent begonnen zijn op hun 18de. Of überhaupt als agent zijn begonnen. Iemand die op zijn 23ste is begonnen en op 27-jarige leeftijd coach is geworden reken jij als 27-18=9 jaar, terwijl je 27-23=4 jaar moet doen. Geen gek voorbeeld met meer dan de helft verschil. In plaats van te vragen aan een coach hoe oud hij was kan je beter vragen hoelang hij erover deed om coach te worden (enkel als deze als agent begonnen is). En dan nog zal het wellicht makkelijker zijn voor een agent met hogere opleiding om coach te worden.