Een 7 ern 8 2x een 4 en de rest een 6 of hoger is mijn kind geslaagd?

Het niveau is vmbo-kader.q
Die cijfers zijn tussentijdse cijfers. Ik wilde weten hoe ze er voor staat. Ze hoeft nu alleen nog de examens te doen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Waarschijnlijk wel - maar wat zegt t examenreglement?
Inekez1
5 jaar geleden
Er zijn op dit moment toch geen examens voor vmbo? Zijn dit niet gewoon cijfers voor een tussentijds rapport? In dat geval wordt er aan het eind van het schooljaar een gemiddelde genomen van de cijfers per vak voor de verschillende rapporten. Halverwege het schooljaar kun je niet zakken of slagen. De vakken waarvoor nu een 4 staat verdienen de komende maanden extra aandacht, zodat het gemiddelde cijfer aan het eind van het schooljaar hoger wordt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee maar ik wilde kijken wat haar opties zijn. Zoals ze wr nu voor staat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hier haalt ze het niet mee. Werk aan de winkel. Succes!

Antwoorden (1)

De eisen voor vmbo kader zijn 2018/2019:
Je cijfers voor je centraal examen moeten gemiddeld voldoende (5,5 of hoger) zijn.
Dit wil zeggen dat je kind dit in mei moet halen, los van de cijfers behaald met
schoolexamens etc. (Cijfers waarmee het kind het centraal examen ingaat).

Je moet een ‘voldoende’ of ‘goed’ voor lichamelijke opvoeding en kunstvakken 1 hebben.
Dit rondt het kind af voor de centrale examens.

Het eindcijfer voor Nederlands moet afgerond een 5 of hoger zijn.
Nu wordt gekeken naar het gemiddelde eindcijfer. Met een 4,4 voor Nederlands of lager,
zak je dus altijd. Maakt niet uit of je genoeg compensatie hebt.

Je moet ook voor de centraal examens een loopbaandossier gemaakt hebben en de
rekentoets gemaakt hebben (cijfer is niet belangrijk!).

Je moet de volgende eindcijfereisen hebben om te slagen:
Je eindcijfers allemaal een 6 of hoger zijn, of;
Je hebt een 5 en voor de rest 6 of hoger, (hoeft geen compensatie te zijn) of;
Je hebt een 4 en een 7 of hoger en voor de rest 6 of hoger, of;
Je hebt twee keer een 5 en een 7 of hoger en voor de rest 6 of hoger (meer compensatie
hoeft niet).
Een cijfer lager dan een 4, is altijd gezakt!
Je ziet dat twee keer een 4 ook gezakt is!
Je ziet dat een 4 en een 5 ook gezakt is!

Ik hoop dat het zo duidelijk is! Succes!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eindexamens/vmbo/exameneisen-vmbo
Toegevoegd op 17 maart 2019 13:36: tekst