Moet ik stoppen met mijn vakantiebaan als ik het niet leuk vind?

Ik heb stage gelopen op een advocatenkantoor, maar ik vond sommige dagen helemaal niet leuk.
Ze vonden dat ik zo goed werkte dat ik bij ze mag werken in zomervakantie, ik durfde geen nee te zeggen, want ze waten zo enthousiast.
Nu wil ik daar stoppen, maar dat mag niet van mijn ouders wegens. afspraak is afspraak en het staat goed op je CV en als referentie.
Maar ik trek het daar echt niet meer, en wil er niet meer werken. Moet ik het vertellen of gewoon doorgaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat belangrijk is, is de reden waarom je het zó niet naar je zin hebt dat je het niet trekt. Zijn er mensen waarmee je werkt die dingen doen of zeggen die je vervelend vindt? Zijn het werkzaamheden die je moet doen? Ik zou een gesprek aan vragen, met iemand binnen het bedrijf, waar je goed mee kunt praten. Er zal er toch wel eentje zijn waarmee je dit kan bespreken. Ik zou eerst eens uitleggen, dat er dingen zijn/ misschien situaties die je erg vervelend vindt . Misschien hebben zij helemaal niet in de gaten dat jij dit zo voelt/ ervaart en kan er aan de reden dat je weg wilt heel makkelijk iets gedaan worden. Je zou ook advies kunnen vragen aan je stagebegeleider van destijds. Hoelang ga je in de zomer werken en hoelang werk je nu al? Als het maar voor even is en er gebeuren geen dingen jou persoonlijk bedreigd voelen of bedrijgen, moet je ook niet zomaar weggaan. Belangrijk is dat je praat over dat wat er voor zorgt dat je weg wilt. Als advocaat is het toch ook wel zo dat je moet leren omgaan met vervelende situaties, waar je niet zomaar van weg kan lopen. Niet alleen als advocaat trouwens. In jouw vakantie is praten zeer belangrijk. Misschien is er zelfs binnen het bedrijf wel een bemiddelaar of een vertrouwenspersoon waarmee je kunt praten. Pas als je je problemen besproken hebt en er niets aan gedaan wordt of kan worden. Zou ik denken aan weggaan. Met de onderstaande website, als je' vertrouwenspersoon ' als zoekterm gebruikt. Vind je misschien al veel antwoorden op je vragen. Ik bedoelde te schrijven. In jouw vak is praten heel belangrijk. Niet in jouw vakantie......

Toegevoegd op 09 augustus 2018 09:30: tekst
Bronnen:
http://arboportaal.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100