Moet ik stoppen met mijn vakantiebaan als ik het niet leuk vind?

Ik heb stage gelopen op een advocatenkantoor, maar ik vond sommige dagen helemaal niet leuk.
Ze vonden dat ik zo goed werkte dat ik bij ze mag werken in zomervakantie, ik durfde geen nee te zeggen, want ze waten zo enthousiast.
Nu wil ik daar stoppen, maar dat mag niet van mijn ouders wegens. afspraak is afspraak en het staat goed op je CV en als referentie.
Maar ik trek het daar echt niet meer, en wil er niet meer werken. Moet ik het vertellen of gewoon doorgaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Wat zijn de werkzaamheden die je moet uitvoeren?
Wat is de precieze reden dat je wilt stoppen daar?
Als je de aangeboden werkzaamheden niet leuk vind kun je dit met je leidinggevende bespreken. Mogelijk kan hij/zij wat anders voor je vinden.
Heb je gewoon geen zin om te werken. Dan ben je lui en stoppen om die reden is dom.
Is de sfeer in het team niet fijn. Dan kun nr aan je leidinggevende vragen of je misschien naar een andere afdeling kan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het idee dat het leven vooral leuk moet zijn, is dé ziekte van deze tijd (aldus psychiater Dirk de Wachter)
Stop met jezelf te vertellen dat je het niet meer trekt en iets niet wilt. Focus liever op wat er wél leuk is aan je werk. Wanneer je alleen maar focust op de dagen die niet leuk lijken te zijn, verstoor je op een negatieve manier je waarnemingen.
Dat alles op bepaalde dagen ene grote ellende is, kan niet het geval zijn. Wat een gelukspieper ben jij dat je ergens mag werken waar men het ook zegt dat men blij is met jou. Dat is bij veel werkgevers wel een beetje anders.

Antwoorden (1)

Wat belangrijk is, is de reden waarom je het zó niet naar je zin hebt dat je het niet trekt.
Zijn er mensen waarmee je werkt die dingen doen of zeggen die je vervelend vindt?
Zijn het werkzaamheden die je moet doen?
Ik zou een gesprek aan vragen, met iemand binnen het bedrijf, waar je goed mee kunt praten. Er zal er toch wel eentje zijn waarmee je dit kan bespreken.
Ik zou eerst eens uitleggen, dat er dingen zijn/ misschien situaties die je erg vervelend vindt . Misschien hebben zij helemaal niet in de gaten dat jij dit zo voelt/ ervaart en kan er aan de reden dat je weg wilt heel makkelijk iets gedaan worden.
Je zou ook advies kunnen vragen aan je stagebegeleider van destijds.
Hoelang ga je in de zomer werken en hoelang werk je nu al?
Als het maar voor even is en er gebeuren geen dingen jou persoonlijk bedreigd voelen of bedrijgen, moet je ook niet zomaar weggaan.
Belangrijk is dat je praat over dat wat er voor zorgt dat je weg wilt.
Als advocaat is het toch ook wel zo dat je moet leren omgaan met vervelende situaties, waar je niet zomaar van weg kan lopen. Niet alleen als advocaat trouwens.
In jouw vakantie is praten zeer belangrijk.
Misschien is er zelfs binnen het bedrijf wel een bemiddelaar of een vertrouwenspersoon waarmee je kunt praten.
Pas als je je problemen besproken hebt en er niets aan gedaan wordt of kan worden. Zou ik denken aan weggaan.
Met de onderstaande website, als je' vertrouwenspersoon ' als zoekterm gebruikt.
Vind je misschien al veel antwoorden op je vragen.
Ik bedoelde te schrijven.
In jouw vak is praten heel belangrijk. Niet in jouw vakantie......
Toegevoegd op 09 augustus 2018 09:30: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hai Marja, bedankt voor je reactie en voor de website,
Ik liep er stage als secretaresse en niet als advocaat.
Ik heb het niet meer naar mijn zin, omdat dit werk niks voor mij is. En daar kwam ik achter tijdens het stage lopen. Er werken hele aardige mensen hier. Daar ligt het niet aan. Maar ik vind het lastig om door te zetten als ik weet dat ik het niet meer leuk vind.
Vg, Rabeca
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tsja, dat is toch iets wat je zult moeten leren wel te doen.
Zonder oudbollig of bemoederend tegen je te willen doen, je zal echt nog vaak dingen moeten doen of in situaties terecht komen waarvan je niet zomaar weg kunt lopen.
Maar daar is stage en vakantiewerk juist zo'n goeie tijd voor.
Succes, groetjes Marja