kan ik een van mijn vakken laten vallen als dit tot mijn sector behoord ( op vmbo-t )?

ik wilde altijd havo doen, maar ik wil nu toch naar het mbo
voor die opleiding heb ik alleen Nederlands, Engels, en Duits nodig.
ik heb de sector techniek en heb 7 vakken
NEDERLANDS
ENGELS
DUITS
GESCHIEDENIS
AARDRIJKSKUNDE
NASK 1
WISKUNDE
ik wil wiskunde laten vallen kan dit ja of nee?
ik hoor het graag! ( en ook waar ik deze info zelf kan vinden werd zelf niet echt wijzer door het internet) (:

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

Nee, wiskunde kun je niet laten vallen.

Je doet vmbo-tl. Dit betekent:
Verplichte vakken:
Nederlands
Engels
Maatschappijleer
Rekentoets
Profielwerkstuk

Verplicht (2 profielkeuzevakken):
Wiskunde
Natuur- en scheikunde

Dan kies je nog 2 verplichte vakken uit het vrije deel.

Het lijkt nu dat je veel meer vakken hebt (dan 6), maar je weet dat je niet in alle vakken centraal schriftelijk eindexamen doet.

Er is maar 1 betrouwbare site (duo), klik op vmbo-tl.
https://duo.nl/particulier/vakkenpakket-voor-het-staatsexamen.jsp
Natuurlijk hoort de informatie die ik heb gegeven bij techniek.
Duits, geschiedenis of aardrijkskunde zijn de vakken waar jij 1 van kunt laten vallen.
Toegevoegd op 26 februari 2019 18:52: tekst