Alleen naar atheneum. (De school kan ook cijfereisen stellen, bijv. minstens een 7,0 als gemiddeld examencijfer).

De VAVO's waarvan ik op de site heb gekeken, bieden examenjaren aan. Voor het VWO dus 5 en 6.

Bij het gymnasium krijg je al vanaf het begin Latijn en Grieks. Als je die vakken nooit hebt gehad (zoals op de havo) heb je natuurlijk niet het "startniveau" voor gymnasium-5.

Of en hoe het mogelijk is die vakken "in te halen" weet ik niet.
Computoon
5 jaar geleden
Dat kan, maar onder bepaalde omstandigheden.
Indien je je laat uitbesteden aan vavo kun je met een havo-diploma naar vavo om gymnasium te doen. Bedenk alleen wat de meerwaarde is voor jou. VWO = gymnasium en atheneum. Beide zijn precies hetzelfde, zelfde leerstof, zelfde examen, zelfde eindniveau.
Indien jij om een reden wel Latijn of Grieks wilt volgen, moet je inderdaad gymnasium doen.
Ga met de school waar je nu examen doet (indien je nu op het voortgezet onderwijs zit) in gesprek om de uitbesteding te regelen. Indien je al een havo-diploma hebt, zul je het zelf moeten regelen.
Wat vooral belangrijk is, is dat je goede cijfers hebt.
Soms is het dan zelfs mogelijk om 5 en 6 VWO in 1 jaar te doen. Maar indien jij graag Latijn of Grieks kiest, moet je ervan uitgaan dat je 2 jaar kwijt bent.
Omdat de eisen per vavo nogal verschillen, moet je kijken wat de eisen zijn op de vavo van jouw keuze.
Ik zal een foto toevoegen van een uitbesteding aan een vavo, waarin ook vermeld staat of de overstap kan van havo naar gymnasium. De foto is recent (schooljaar 18/19).
Succes, en start het traject.
Toegevoegd op 12 februari 2019 15:52: afbeelding