Wat is het schoolgeld in Amerika voor een uitwisselingsstudent?

Ik wil namelijk graag een paar maanden daarheen, maar met een organisatie als ef of travelactive is dat heel duur. Wat zou het ongeveer kosten als je zelf een gastgezin en een school regelt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Schoolgeld varieert nogal per school en regio, van vrijwel gratis tot duizenden euro's per jaar. Daarnaast regelen deze organisaties vziw ook je visum, wat bepaald geen simpele zaak is voor de VS.

Antwoorden (1)

Het schoolgeld in Amerika is gigantisch duur. Ten eerst verschilt het bedrag per staat. Ten tweede verschilt het bedrag per persoon.
De goedkoopste optie is, uitwisselen vanuit jouw universiteit. Je betaalt dan het collegegeld dat je ook in Nederland betaalt.
Natuurlijk ben je er dan nog niet. Er komen nog heel veel kosten bij. Bijvoorbeeld: tickets, visum, verblijf, onderhoud......
Je mag toch al snel rekenen op een bedrag van rond de €10.000.
Ik heb een link, waarin iemand beschrijft hoe het werkt. Het fijne is dat hij ook filmpjes heeft toegevoegd.
Succes en wees realistisch.

https://www.hetleidskwartiertje.nl/studeren-in-amerika-hoeveel-kost-dat/