Kan ik kinderpedagoog worden?

Ik wil mischien kinderpedagoog worden ik doe ni vmbo kader economie klas 4 laatste jaar alleen ik heb gelezen dat je voor kinderpedagoog havo nodig hebt en dat lukt mijn niet zijn er opleidingen voor vmbo ? Of wat heel erg lijkt op kinderpedagoog?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Pedagoog worden zal jou waarschijnlijk niet lukken, dat is te hoog gegrepen.
Maar wat wellicht wél mogelijk is, is Gespecialiseerd Pedagogisch Medewerker (BBL niveau 4). Daarna kun je bij een kinderopvang gaan werken en daar ervoor zorgen dat de kinderen de juiste handvatten en ervaringen aangereikt krijgen om zich te ontwikkelen.
Amadea
5 jaar geleden
Quidplura
5 jaar geleden
PJJMulder dat klopt niet. Kader is niveau 3, je bent zelfs toelaatbaar op de meeste mbo-4 opleidingen. Overigens kan Gespecialiseerd pedagogisch medewerker ook in de BOL-variant. Ik ben zelf decaan in Groningen, hier nemen alle niveau 4 opleidingen pedagogisch ook leerlingen aan met een kader-diploma.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de correctie. Zit zelf in havo, vwo vandaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inderdaad. Niveau 3 naar mbo 4.