De Mobiele Eenheid kent twee verschijningsvormen: vredestenue en vol ornaat.
Vol ornaat: ME tenue met bepantsering, lange wapenstok, schild en helm. Evt gasmaker. Dit naast de standaard. Politie-uitrusting van dienstwapen, korte wapenstok en pepperspray.

Als er minder dreiging is wordt de me steeds vaker in vredestenue ingezet. Dan geen helm en schild. Zou minder agressie uitsralen. Echter als er opgeschaald moet worden neemt dit wel enige tijd in beslag.

Toegevoegd na 8 minuten:
De ME heeft een beperkt aantal mensen die opgeleid zijn, om met de MP5 te schieten, bij extreme dreiging.

Verder zijn er de bratraleden. Zijn getraind om oa op hoogte te werken, kunnen met kettingzagen overweg, bij brand en traangassituaties. Denk dan bijv aan de klassieke ontruimingen van kraakpanden en de bekende krakersrellen uit het verleden.
AlphaLimaSierra