Hoe zorg ik dat ik niet helemaal rood word bij een spreekbeurt op school?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Oefen je spreekbeurt, bijv. voor de spiegel. zo weet je wat je wil gaan zeggen

Antwoorden (3)

Door eraan te wennen. Iedere volgende keer dat je iets voor een groep gaat vertellen zul je je daar wat prettiger bij voelen en daarmee ga je vanzelf minder blozen. Ik spreek uit ervaring!
Amadea
5 jaar geleden
Oefenen!
Gewoon oefenen met vriendinnen, vertel hen een verhaal en ga er eerst naast zitten en als dat een beetje lukt, kan je er voor gaan staan.

Je kunt door vaak voor meerdere mensen, groepjes, in de kerk, sportclub, iets te zeggen minder nerveus worden. De ene mens heeft appelwangen, de andere een bleek gezicht en jij bloost/wordt rood. Kan allemaal.
Verlegen is niet erg, maar wel lastig soms. Er zijn veel mensen die verlegen zijn maar je kunt er dus iets aan doen. Gewoon oefenen met vriendinnen, vertel hen een verhaal en ga er eerst naast zitten en als dat een beetje lukt, kan je er voor gaan staan. Gewoon doen dus en volhouden @mvds!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zorg ervoor dat je weet waarover je praat door je goed voor te bereiden. Jij bent op dat moment de deskundige die 'alles' weet van het onderwerp. Zorg ook ervoor dat je de presentatie voorbereidt door bijvoorbeeld je spreekbeurt te oefenen door deze van tevoren te presenteren aan je ouders of andere familieleden.

Zo ben je vanzelf zelfverzekerd(er) en kan je je spreekbeurt eenvoudig geven.
Antoni