Ik ben uitgenodigd voor de groep Socrates International Honour Society, wat is dit voor groep?

Wat doe je allemaal. Met wie kom je bijvoorbeeld in contact, zijn er ook vergaderingen etc

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
10K
Utrecht
5 jaar geleden
Het is 'gewoon' een studentennetwerk organisatie. Met zo'n 10.000 leden in NL.
https://www.socrateshonours.org/home
ronron1212
5 jaar geleden
https://docplayer.nl/63687911-Socrates-international-honour-society.html
Erna55
5 jaar geleden
Heb je zelf niet via google gezocht ?

Antwoorden (1)

De Socrates International Honour Society is een platform voor hoogvliegers.
Toptalenten die lid zijn van dit netwerk krijgen verrijkende activiteiten aangeboden, in samenwerking met organisaties en bedrijven. Leden kunnen ook meedingen naar beurzen en prijzen die jaarlijks worden uitgereikt.
De Socrates International Honour Society is een Nederlandse stichting zonder winstoogmerk, die in het voortgezet onderwijs met zo’n 250 scholen samenwerkt.
Bedrijven en overheidsinstellingen spelen een belangrijke rol in het aanbieden van uitdagend aanbod, stages en bij loopbaanoriëntatie en -begeleiding.
Het netwerk van Socrates telt inmiddels ruim 8.000 leden, uit diverse studierichtingen, in diverse studiefases, met diverse achtergronden en met diverse interesses.
Het zijn high potentials, ambitieuze en excellente studenten die het in zich hebben om zich te ontwikkelen tot toonaangevende leiders, denkers en doeners.
Studenten die cum laude slagen krijgen het Socrates certificaat en de uitnodiging om lid te worden.
Het grote voordeel van het lidmaatschap van de Socrates Society is dat je gemakkelijk een beurs kunt aanvragen om bv een master te doen in het buitenland.
Via het Socrates-programma zijn er bv binnen de faculteit bedrijfskunde van de Radboud Universiteit contacten met Europese universiteiten en daardoor verschillende mogelijkheden om in het buitenland te gaan studeren.
Vreemd is als degene die dit Certificaat krijgt niet weet wat het lidmaatschap van Socrates inhoudt. Bij ieder begin van het schooljaar wordt de brochure uitgedeeld. Het uitreiken van de uitnodigingen om lid te worden geeft extra glans aan de diploma-uitreiking. Maar dat niet alleen, het geeft aan de havisten en vwo’ers die uitblinken de mogelijkheid om lid te worden van een netwerk van en voor toptalenten.
Dat niet iedere student die cum laude geslaagd is de uitnodiging krijgt komt doordat niet iedere school aan deze organisatie is verbonden.