School verplicht ipad twv 490 euro, mag dit?

Ik meen me te herinneren dat school verplicht is de leerling te voorzien van lesmateriaal...

5 jaar geleden
2K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat communiceert de school precies?

Antwoorden (1)

Ze mogen wel iPads verplichten, maar de ouders of leerlingen hoeven niet voor die kosten op te draaien.

--
Tablets en iPads
Scholen die digitale leermiddelen invoeren horen te weten dat ze daar zelf de bekostiging voor moeten regelen. Dat kunnen ze niet afwentelen op ouders. Als de school besluit om de schoolboeken alleen nog digitaal beschikbaar te stellen kan wel van ouders verwacht worden dat ze zorgen voor een manier waarop die digitale lesmiddelen opgeslagen worden. In de tijd van de papieren schoolboeken werd immers ook verwacht dat de schoolboeken ordentelijk tussen school en huis vervoerd werden (in een mooie leren schooltas bijvoorbeeld).

Als scholen echter geen keuze geven in de wijze waarop ouders de opslag van die digitale leermiddelen regelen, is het aan de school om de digitale leermiddelen beschikbaar te stellen.
--
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Ik begrijp de min niet. Plus ter compensatie.