Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In hoeverre bepaalt de cijferlijst je toelating tpt geneeskunde?

Ik zit nu op vwo 5 en ik wil volgend jaar geneeskunde studeren in Maastricht. Ik las op de site dat wanneer je je aanmeldt je je meest recente cijferlijst moet bijvoegen. Ik ben over naar vwo 6, maar ik zat in de bespreking, en ben dus via de leraren overgegaan naar vwo 6 en niet door mezelf. Ik had namelijk een 4 en een 5 in mijn lijst. Gaat dit mijn toelating kunnen tegenhouden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
982

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja. Een hoge cijferlijst is geen garantie maar wel een criterium.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dus ik hoef het eigenlijk niet eens te proberen zeg je? En wat als ik 2 vijven heb ipv een 4 en een 5? Dan voldoe ik wel aan de overgangsvorm vwo5 naar vwo6? Of is dat nog steeds te laag?
tinus1969
5 jaar geleden
@Merl, dat hangt ook een beetje van de vakken af. Maar ik denk dat een lijst met alleen maar voldoendes en 7-8 voor vakken als nat/sk/bio je kansen groter maken. Als je laag scoort voor deze vakken ga je waarschijnlijk ook niet hoog scoren op een toelatingstoets.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding