Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik via niveau 3 doorstromen naar een andere opleiding op niveau 4?

Ik volg nu het laatste jaar ICT op niveau 3, ik moet nog ongeveer 2 maanden tot ik mijn diploma binnen heb. Hierna hoor ik dus ICT niveau 4 te doen, dat dus 1,5 jaar duurt omdat ik vanuit niveau 3 naar niveau 4 doorstroom. Maar ik wil graag stoppen met ICT en ik vroeg me af of het mogelijk is dat ik met niveau 4 kan doorstromen naar een andere opleiding zonder dat ik de hele opleiding overnieuw doe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt wel instromen in een niveau 4 opleiding van een andere richting, maar je moet niet verwachten dat je die dan ook in 1,5 jaar kunt doen. Zeer waarschijnlijk zul je die gewoon helemaal moeten doorlopen, dus 3-4 jaar, afhankelijk van hoe lang die duurt. Dat is ook logisch: als jij bijvoorbeeld over zou stappen naar (noem maar wat) autotechniek terwijl je daar nooit eerder iets in bestudeerd hebt, kun je moeilijk verwachten dat je al die stof in 1,5 jaar kunt proppen. Mocht je echter al werkzaam zijn in de branche waar je naar wilt overstappen, dan kun je waarschijnlijk wel de opleiding versneld doorlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding