Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurd er als je een betalingsregeling van duo niet hebt betaald?

Ik heb een betalingsregeling van DUO met automatische incasso in 6 termijnen. Nu is t zo dat ik het deze maand oprecht vergeten was en teveel geld heb opgemaakt aan andere zaken die belangrijk waren waardoor t dus niet geincasseerd kon worden. Wat moet ik nu doen? Krijg ik hier problemen mee? Ik ben ontzettend bang hierdoor geen diploma te behalen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze zullen je nog een aantal brieven sturen.
Eerste met dat je het openstaande bedrag moet betalen voor een bepaalde datum.
Zorg er dus voor dat je dit bij elkaar sprokkelt om het toch te kunnen betalen, maar let ook op de volgende maanden...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgende maand probeert DUO het geld alsnog af te schrijven. Zorg dus dat er op dat moment wel genoeg op de rekening staat. En let op: de volgende betaaldata schuiven niet mee op, je moet dus waarschijnlijk volgende maand het dubbele bedrag op je rekening hebben staan.
Voor je studie of diploma heeft dit geen gevolgen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 27 maart 2018 20:25: bron, tekst
6 jaar geleden
Gewoon net zoals ik even de helpdesk bellen,en je situatie uitleggen. Binnen 5 minuten heb je duidelijkheid . Dagelijks krijgen ze ruim 50 van dit soort kwesties binnen. De helpdesk is erop getraind dit snel met je af te handelen. Bel of mail dus snel ! en veel succes met je studie !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding