Vanaf wanneer stufi ontvangen?

Ik sta vanaf midden april 2018 ingeschreven bij een MBO opleiding.
Alleen deze opleiding start pas in augustus 2018.
Nou vroeg ik me af, vanaf wanneer mag ik stufi ontvangen ?
Is dat vanaf het moment dat ik officieël ingeschreven sta bij de opleiding ?
Of vanaf het moment dat de opleiding start ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als jij op 1 augustus al 18 bent, krijg je vanaf augustus studiefinanciering. Ben je 1 augustus nog geen 18, dan krijg je pas studiefinanciering vanaf het kwartaal na je verjaardag. Het is niet zo dat je al studiefinanciering krijgt vanaf het moment dat jij je aanmeldt of inschrijft, maar pas als je studie begint.