wat is de hiërarchie binnen een supermarkt?

bv je hebt onderaan vakkenvullers en cassieres en hogerop teamleiders maar zit hier ook wat tussen? en hoe zit het voor de rest?

6 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Aan de 'top'van een supermarkt staat hetzij een ondernemer (als die eigenaar is van de winkel) of een bedrijfsleider/filiaalmanager (als de winkel eigendom is van een keten). Als een ondernemer meerdere winkels bezit, stelt hij vaak in iedere winkel een bedrijfsleider aan.
Onder de bedrijfsleider staat meestal een assistent bedrijfsleider, die de bedrijfsleider ondersteunt of bij afwezigheid vervangt. De assistent kan een van de afdelingschefs zijn, of een laag tussen afdelingschef en bedrijfsleider. Onder afdelingschef vallen de verkopers, eerste verkopers en vulploegmedewerkers.
Let wel, deze indeling kan per supermarktformule verschillen, en de benaming kan ook per formule verschillen. Zo spreekt men bijvoorbeeld bij Vomar (een supermarktketen in Nood-Holland van associés in plaats van medewerkers.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
En dan is er vaak ook nog verschil tussen de fulltimers en de parttimers al kunnen deze wel dezelfde "rang" hebben.