mag mijn werkgever mijn vakantie weigeren 0 uren contract?

ik ben nieuw bij dit bedrijf, ik zit nog steeds in mijn proef periode, omdat ik laat begon met werken waren de meeste vakanties al vol geboekt. aan het begin van mijn dienst hadden ze ook gevraagd of ik vakantie plannen had waarop ik nee zei want die had ik ook niet, afgelopen donderdag kreeg ik te horen dat mijn moeder een verrassing reis had geboekt en dat is in noord-america dus ook niet een goedkope reis. nu werd mijn aanvraag geweigerd om dat alles vol zit. mijn vraag is of dat werkelijk mag aangezien ik nog in mijn proefperiode zit plus een 0 uren contract heb.

een jaar geleden
1.4K
crispy
een jaar geleden
Natuurlijk mogen ze dat weigeren. Je hebt toch eerst opgegeven dat je geen vakantieplannen had? En dat je in je proefperiode zit maakt niets uit.
Het is sneu voor jou, maar ik heb het gevoel dat je zult moeten kiezen tussen deze vakantie en je baan.
tinus1969
een jaar geleden
Verrassingsreizen zijn om precies deze reden een slecht idee.

Antwoorden (1)

Nee. Het idee achter een 0-urencontract is dat de werktijden in overleg met BEIDE zijden gaan. Je mag dus weigeren.
Je zit echter nog in je proeftijd. De kans dat het einde contract is, of dat je simpelweg niet meer opgeroepen wordt bestaat ook.
BaBo
een jaar geleden
Het is opgelost, maar dankjewel!!