Hoe werkt krijg je nu eigenlijk het definitiefe cijfer voor op je mavo diploma?

Ik begrijp nog niet helemaal hoe het definitiefe eindcijfer wordt berekent voor op je diploma.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het eindexamen telt mee voor de helft van je eindcijfer. De andere helft wordt bepaald door het gemiddelde cijfer dat je voor je tentamens hebt gehaald.

Stel je gemiddelde tentamencijfer engels is een 7.6, voor je examen haal je een 8.6.
7.6+8.6=16.2 dat deel je door 2 en dan wordt je eindcijfer een 8,1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt,toen in mijn tijd, tentamens.
Hiervoor krijg je cijfers het gehele jaar door.
DIe tel je op en bereken je het gemiddelde.Dit cijfer neem je mee naar je eind-examens.
OP het examen behaal je ook een cijfer en dit cijfer wordt bij het gemiddelde van je tentamencijfer opgeteld en gedeeld door 2, dat is dan het eindcijfer.