Mag een leerling van 18 een docent een tik op zijn hoof geven?

Je spreekt hier van twee volwassen mensen, alleen de een is de docent (gezag) en de ander de leerling.

Toegevoegd na 35 minuten:
Eerder werd de vraag andersom gesteld: Of een docent een leerling van 18 een tik op zijn hoofd mocht geven. Verbazingwekkend kwamen daarop antwoorden als; 'Zolang het een tik is, kan het geen kwaad'.

Waarom mag dat andersom niet? Zolang het een tik is, kan het toch geen kwaad?

Weet jij het antwoord?

/2500

Niemand mag een ander slaan. De onderlinge verhoudingen doen er niet toe. De leeftijd doet er niet toe

Moeilijke vraag, volgens mij mag je in ieder geval niet met scherp op een docent schieten. De tijden veranderen hè, ik heb vroeger nog een docent gehad die zijn leerling een schaakbord over zijn hoofd sloeg, maar die was dan ook nog geen achttien.

Natuurlijk mag je dat niet! En waarom zou iemand dat doen?!

Nee dat moet niet kunnen in een docent-leerling verhouding. Omdat hier de docent boven de leerling staat. Ook al zijn het 2 volwassenen. De docent heeft gezag. De leerling hoort respect te hebben voor de docent. Andersom ben ik het er ook niet mee eens, want de docent moet net zo goed respect hebben voor de leerlingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100