Is een school verplicht om een buitenschoolse activiteit aan te bieden?

Ik stel deze vraag omdat mijn school dit jaar nog helemaal geen buitenschoolse activiteit heeft georganiseerd en ook niet gaat organiseren (ben ik te weten gekomen bij de schoolleiding).
Onze ouders betalen wel een ouderbijdrage van ongeveer 50 euro, maar we hebben geen buitenschoolse activiteiten. Dit jaar hebben we niet eens een gala of een feest op school.
Vorig jaar hadden we een buitenschoolse activiteit, we gingen naar een ijsbaan 10 kilometer verderop (nou wat een pret dat is ook echt het geld waard). En we hadden een kerstgala, terwijl de ouderbijdrage lager was.
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En aangezien de kwaliteit van de onderwijs & de school zelf niet echt goed is, vraag ik me soms af waar dat geld naartoe gaat.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Een school is niet verplicht binnen- of buitenschoolse activiteiten te organiseren, maar moet uiteraard wel kunnen verklaren waarvoor ouders de ouderbijdrage moeten betalen. Als dat niet aannemelijk gemaakt kan worden, is er ook geen grond om die bijdrage te vragen. Overigens ben je als ouder niet verplicht deze bijdrage te betalen, zelfs als de school wel activiteiten organiseert. Zie onderstaande link voor de regels omtrent de bijdrage.