Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het misschien mogelijk om beter te worden in Nederlands schrijven?

Ik wil namelijk na mijn huidige opleiding beginnen met een HBO-opleiding en gezien mijn resultaten (voor Nederlands schrijven) gaat dat nogal moeilijk lukken. Overigens wil ik mijn vocabulaire uitbreiden, maar het is haast onmogelijk om alle termen op te slaan in mijn hoofd. Af en toe lees ik moeizaam teksten uit de Volkskrant, NRC Next en diverse handelsbladen, hoe zou dit komen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
888
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is ook een mogelijkheid om een thuiscursus te volgen om beter Nederlands te schrijven en te begrijpen
Antoni
6 jaar geleden
@vraagteken199527, wat zijn handelsbladen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Vocabulaire uitbreiden doe je door veel te lezen, en woorden opzoeken die je niet begrijpt. Boeken, tijdschriften, lees wat je interesse heeft, dat leest makkelijker. Door het lezen ga je ook zien hoe iets geschreven wordt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedoel je met resultaten voor schrijven, dat je veel spellingfouten maakt of dat je moeite hebt met verslagen schrijven? In het eerste geval, koop een grammaticaboek en neem dat door, eventueel met iemand die er beter in is dan jij, in het tweede geval zoek iemand die je verslagen kan lezen voor je ze inlevert en je helpt met verbeteringen
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helder!
Reddie
6 jaar geleden
Helemaal plus.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding