Met welke uitgaven besteed een school zijn budget?

Beste,

Ik moet een taak maken waarbij we een ideale school moeten bouwen. Daarvoor moeten we ook bekijken hoeveel percent van ons denkbeeldig budget we aan wat besteden. Om een voorbeeld te geven:

We geven 3% uit aan jaarlijkse schilderwerken of 20% lonen van leerkrachten.

Als iemand nog belangrijke uitgaven weet voor een school, zijn die suggesties altijd welkom.

Toegevoegd na 47 minuten:
Het schoolgebouw is NIET inbegrepen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wat denk je van een concierge, leermaterialen, vaste lasten zoals stroom, water etc. Computer, school tv. kantine materiaal (eten, drinken) groenonderhoud, een budget voor bijeenkomsten (koffie, frisdrank etc)schoonmaakkosten, printkosten, telefoonkosten, secretaresse, belastingen (bijv. gemeente) verzekeringen.
amc
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
zet dan het schoolgebouw er ook nog even bij, en salarissen van de leerkrachten en de directie want dat zijn toch wel grote posten.

Andere antwoorden (3)

Ik sluit mij aan bij bovenstaand antwoord.
Verder komen daar nog bij: studiedagen van het personeel, ingekochte externe expertise, vakbladen, excursies, leskisten, lidmaatschap bibliotheek, verbruiksmateriaal, abonnementen op internet, ict-en computeronderhoud, digitale schoolborden, onderhoud van plein en groenvoorzieningen.
En dan vergeet ik vast nog wel het een en ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is ingekochte externe expertise?
Als een school ruimte genoeg heeft, kunnen ze een sport gelegenheid creëren zodat kinderen gezond kunnen bewegen.
In geval van geen ruimte kan een school een overeenkomst sluiten met een sport centrum zodat de kinderen daar nu en daar kunnen sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook erg leuk zou zijn voor de kinderen die op school zitten: een soort van chilhuis, waar de kinderen tijdens een tussenuur lekker even tv kunnen kijken, of wiien, en eventueel je huiswerk maken. Zou dat niet fantastisch zijn?