Wanneer kan je spreken van een toetsweek?

Vanaf hoeveel toetsen per week is er sprake van een toetsweek? Is dat als er drie op een dag zijn en de rest van de week niks, of echt als er elke dag van de week 1 toets is bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Een toetsweek is in principe een week zonder reguliere lessen, waarin toetsen (proefwerken en examens) worden gehouden. Hoeveel toetsen er dan zijn maakt voor het begrip niet uit. Normaliter zijn het er maximaal drie per dag waar je veel voorbereidingswerk voor moet doen. Ter afwisseling wordt er daarnaast wel eens iets anders georganiseerd, zoals een sportmiddag. Maar er zijn die week dus geen gewone lesuren.
Amadea
6 jaar geleden
Als ik een toetsweek heb word het ten eerste aangegeven op school. Je kunt bij ons op een speciaal rooster kijken welke toets je wanneer en welk uur hebt. De toetsen zijn al volgt gepland: Iedereen met het zelfde vak heeft op het zelfde tijdstip een toets alleen dan zit niet iedereen in het zelfde lokaal natuurlijk. Het kan bij ons soms voorkomen dat je een dag vrij bent aangezien er dan geen toetsen zijn ingepland van 1 van de vakken die je hebt en om niet te vergeten zijn er geen normale lessen, dus alleen maar toetsen.