Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik voor bepaalde vakken een uitzondering krijgen?

Goededag iedereen,

Ik heb bij me vorige opleiding loopbaan en burgerschap en rekenen 3f (MBO) afgerond maar school zegt dat ik die cijfers niet mag meenemen naar mijn huidige opleiding.

Ik heb 2 jaar een andere opleiding gedaan en rekenen en burgerschap op niveau 4 afgerond.

Is er een regel qua vrijstellingen? Zo Ja waar staan die regels daarover.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor Rekenen (en Nederlands) kun je alleen vrijstelling krijgen als je binnen 2 jaar na het behalen van het resultaat je nieuwe opleiding afrondt. Jij zult die termijn waarschijnlijk net overschrijden, dus daarom krijg je voor Rekenen geen vrijstelling. Voor LB wordt dit bepaald door de examencommissie van je school omdat hiervoor alleen een inspanningsverplichting bestaat en geen resultaatverplichting.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet dat sommige mbo-instellingen redeneren dat je op gebied van burgerschap nooit uitgeleerd bent en dat die daarom hiervoor geen vrijstelling verlenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding