kan ik voor bepaalde vakken een uitzondering krijgen?

Goededag iedereen,

Ik heb bij me vorige opleiding loopbaan en burgerschap en rekenen 3f (MBO) afgerond maar school zegt dat ik die cijfers niet mag meenemen naar mijn huidige opleiding.

Ik heb 2 jaar een andere opleiding gedaan en rekenen en burgerschap op niveau 4 afgerond.

Is er een regel qua vrijstellingen? Zo Ja waar staan die regels daarover.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Voor Rekenen (en Nederlands) kun je alleen vrijstelling krijgen als je binnen 2 jaar na het behalen van het resultaat je nieuwe opleiding afrondt. Jij zult die termijn waarschijnlijk net overschrijden, dus daarom krijg je voor Rekenen geen vrijstelling. Voor LB wordt dit bepaald door de examencommissie van je school omdat hiervoor alleen een inspanningsverplichting bestaat en geen resultaatverplichting.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet dat sommige mbo-instellingen redeneren dat je op gebied van burgerschap nooit uitgeleerd bent en dat die daarom hiervoor geen vrijstelling verlenen.