Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de voor- en nadelen als ik mij als zzp'er inschrijf bij de KvK?

Ik ben momenteel werkzaam als acteur, en een aantal van mijn collega’s hebben zich als ZZP’er ingeschreven bij de KvK, maar wat zijn de voor-en nadelen van jezelf als ZZP’er inschrijven? Ben ik dan meer/minder geld kwijt, krijg/verlies ik rechten. Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
tinus1969
5 jaar geleden
Dat hangt er vooral vanaf hoe je nu factureert/hoe je nu wordt uitbetaald. Heb je een dienstverband?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het enige wat verandert is dat je ingeschreven staat bij de KVK eenmalige inschrijfkosten plusminus 50 euro en je hebt een btwnummer.Het gangbare urenaantal om gezien te worden als ondernemer begint eigenlijk bij 700 uur of meer. Veel aftrekposten zijn gekoppeld aan een hard urencriterium van minimaal 1225 uur per jaar. Overigens zijn dit niet alleen de declarabele uren, maar ook de uren voor administratie, acquisitie, training, et cetera tellen mee.
Je kan dan je btw verrekenen en kosten die je maakt aftrekken van je inkomen.
(Lees meer...)
ronron1212
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding