Wat zijn de voor- en nadelen als ik mij als zzp'er inschrijf bij de KvK?

Ik ben momenteel werkzaam als acteur, en een aantal van mijn collega’s hebben zich als ZZP’er ingeschreven bij de KvK, maar wat zijn de voor-en nadelen van jezelf als ZZP’er inschrijven? Ben ik dan meer/minder geld kwijt, krijg/verlies ik rechten. Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
tinus1969
5 jaar geleden
Dat hangt er vooral vanaf hoe je nu factureert/hoe je nu wordt uitbetaald. Heb je een dienstverband?

Antwoorden (1)

Het enige wat verandert is dat je ingeschreven staat bij de KVK eenmalige inschrijfkosten plusminus 50 euro en je hebt een btwnummer.Het gangbare urenaantal om gezien te worden als ondernemer begint eigenlijk bij 700 uur of meer. Veel aftrekposten zijn gekoppeld aan een hard urencriterium van minimaal 1225 uur per jaar. Overigens zijn dit niet alleen de declarabele uren, maar ook de uren voor administratie, acquisitie, training, et cetera tellen mee.
Je kan dan je btw verrekenen en kosten die je maakt aftrekken van je inkomen.
ronron1212