hoe kan ik de belastingdoenst bereiken?

Ik probeer de hele dag al de belastingdienst te bereiken maar na een aantal minuten in de.wacht wordt er opgehangen (langste wachttijd 23 minuten).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de site van de belastingdienst zelf staat dat ik de vraag hier moet stellen, en dan maar hopen dat 1 van de medewerkers dit wel leest... Helaas ben ik vanaf 14.30 aan het werk, dus kan vanavond niet meer bellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan me niet voorstellen dat er op de site van de belastingdienst staat dat je je vraag hier moet stellen. .;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/webcare/starters_webcare het staat er toch echt robinma
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Telefoon op speaker en terwijl je naar het bandje luistert de rest van je administratie van de week doornemen. En intussen er dankbaar voor zijn dat het een gratis nummer is. Dat is tenminste mijn strategie. Lukt het echt niet, dan een brief sturen. Heb je de naam van een contactpersoon dan wil dat nog wel eens effect hebben zodat ze je terugbellen, op een algemene brief krijg ik nooit antwoord - maar dat zou natuurlijk aan mij kunnen liggen.
tinus1969
9 jaar geleden
@Poebeltje; ik lees niets over goeievraag.nl op jouw link
tinus1969
9 jaar geleden
O, toch wel. Lijkt me misbruik van het medium goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vind ik eigenlijk ook, Tinus. Algemene vragen over belastingen en toeslagen kunnen prima hier gesteld worden, maar dan niet zozeer omdat hier toevallig af en toe iemand van de BD aanwezig is, maar omdat er leden zijn op GV die verstand van zaken hebben. Voor persoonlijke vragen zouden er privé-berichten verstuurd moeten worden of wordt iemand alsnog verwezen naar de Belastingtelefoon. Goeie Vraag is geen discussieforum, maar een plaats om kennis uit te wisselen. Als je een vraag stelt die volgende de moderators alleen beantwoord kan worden door een vrij beperkte groep mensen, wordt de vraag verwijderd. Het moet gaan om kennisvermeerdering of om advies en het liefst moeten anderen ook kunnen leren van je vraag (en de antwoorden daarop). Wanneer iemand op GV een vraag stelt die overduidelijk bedoeld is voor het Webcare team van de Belastingdienst, is dat inderdaad misbruik van het medium. Voor dat soort dingen is er Twitter, Facebook of één of ander specifiek discussieforum. Waarbij ik ook nog op wil merken dat ik het belachelijk vind dat je tegenwoordig zo'n beetje Twitter of Facebook MOET hebben om goed geholpen te worden door een instantie, omdat een op Twitter geuite frustratie over een instantie serieuzer wordt genomen en sneller afgehandeld wordt dan een officiële telefonische of schriftelijke klacht. Maar dat terzijde.

Antwoorden (2)

Hoi,

Het is af en toe erg druk bij de BelastingTelefoon. Wij kunnen je inderdaad verder helpen met vragen via dit forum. Het is alleen niet mogelijk om je te helpen met vragen waar persoonsgegevens bij nodig zijn. Als dat wel het geval is, dan moet ik je vragen om toch nogmaals te bellen.

Dick
Webcareteam Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Dick, Ik probeer een nieuw wachtwoord aan te vragen, maar kom er gewoonweg niet doorheen. Welk tijdstip raad je aan om het nog een keer te proberen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi, Heb je geprobeerd je inloggegevens op te vragen via de optie ‘Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten’ (http://bit.ly/InlogO)? Als dat niet lukt, moet je opnieuw bellen. Je kunt nieuwe inloggegevens dan namelijk alleen telefonisch aanvragen. Ik kan je helaas niet vertellen wat het beste moment is om het nog een keer te proberen. Dick
Webcareteam Belastingdienst
Ik heb goede resultaten met Twitter.
Vraag gesteld; binnen 40 minuten antwoord. Onder tussen lekker doorgewerkt.

@BDzakelijk

stel de vraag natuurlijk algemeen. Vermeld geen privé gegevens. Misschien is het een testwaard om een terugbelverzoek via twitter in te dienen. Bv. Inspectie X onderwerp Y

succes en groet, marco