Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn werkgever wil met ingang van 01-01-2018 mijn vakantiedagen van 28 naar 25 terugzetten. Mag dit zo maar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
771
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat staat er in je arbeidscontract? Want als daar 28 vakantiedagen vermeld zijn dan heb je een punt.
paulus811
6 jaar geleden
Je zegt ' zo maar', maar ik kan me niet voorstellen dat er geen andere reden achter zit of dat je wellicht voor die drie dagen gecompenseerd wordt in loon.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In principe mag een werkgever niet eenzijdig de arbeidsvoorwaarden aanpassen. Er zijn echter omstandigheden waarbij dat wel kan, bijvoorbeeld als er bedrijfseconomische redenen zijn die een wijziging noodzakelijk maken. De werkgever moet dat dan wel aannemelijk kunnen maken. Het zou dus kunnen dat jouw werkgever bijvoorbeeld 'in zwaar weer' verkeert en daarom het aantal verlofdagen terugdraait. In principe kan dat dan, maar dan moet hij dat wel toelichten en aan kunnen tonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding