Wat beïnvloedt de loyaliteit van werknemers?

Het liefst positief. Dus welke factoren zorgen voor meer loyaliteit onderwerkenemers in een organisatie. Eén is al 'werknemerstevredenheid'. (Het is voor een conceptueelmodel)
bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Een baas die het goede voorbeeld geeft.
Laatst gelezen in:
Bevlogen aan het werk.
2010. Wilmar Schaufeli & Pieternel Dijkstra. Zaltbommel: Thema, ISBN 9789058713308, €22,50.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen kun je de werknemers beter medewerkers noemen. Dat geeft al een heel ander gevoel.

Je zegt: één is al werknemerstevredenheid? Mijns inziens is tevredenheid van medewerkers een basis voor loyaliteit.

Zoek eens op het net, dan vind je bv. deze site:
http://www.loyaltyfacts.com/algemeen-onderzoek/81-de-weg-naar-loyaliteit-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je de loyaliteit positief beïnvloedt als je als baas ook loyaal naar je werknemers toe bent.
Dus flexibel meedenken als werk tot zes uur is maar de crèche om half 6 sluit. Of als iemand graag een dag wil thuiswerken.
Niet moeilijk doen over vakantie aanvragen.
Salaris op tijd storten en overuren altijd uitbetalen als dat gevraagd wordt.
Geef je medewerkers een bos bloemen als ze jarig zijn of een bon ofzo. En sponsor jaarlijks een teamuitje.

Dat soort zaken ( met name dat eerste ) zijn manieren om je werknemers aan je te binden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeen (afdelings)chef die niet alleen negatieve kritiek heeft, maar ook complimenten geeft
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
klopt
Een werkgever, die oprechte interesse toont in de medewerkers ligt meestal goed. Laat jezelf eens zien op de werkvloer en biedt een luisterend oor, zodat je weet wat er speelt. Doe vervolgens ook echt wat met tips, die je van de medewerkers krijgt, over hoe het werk makkelijker of beter uitgevoerd kan worden.

En wat vaak vergeten wordt; geef eens een compliment, als het goed gaat. Meestal horen de medewerkers het alleen als het niet goed gegaan is. Geef het ook aan, als je wel tevreden bent.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Als je als werkgever oog hebt voor de behoeften en (groei)mogelijkheden van je werknemers. Als je bereid bent in je werknemers te investeren, met scholing, coaching, flexibel in honoreren vrije dagen (waar echt nodig), dan win je daarmee vertrouwen, respect en betrokkenheid. Wat jij laat zien en geeft, ontvang je vaak ook terug. Dat maakt dat mensen graag bij jou werken en dus ook iets voor jou over hebben. Liefde moet van 2 kanten komen ook de liefde voor je werk/functie/vak.