Hoe lang kan ik gebruik maken van het studentenOV?

Ik heb door omstandigheden twee keer moeten stoppen met een studie (hbo). Ik zit nu in mn propedeusejaar (hbo) en dit is dus het derde jaar dat ik gebruik maak van het studentenOV. Ik wil na mn propedeuse een universitaire studie doen, maar hoe lang heb ik nog recht op het reizen met studentenov?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Voor hbo of universiteit krijg je het reisproduct voor de officiële duur van je opleiding. Doe je langer over je opleiding, dan krijg je nog maximaal 1 jaar een studentenreisproduct
fisbel
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
"Doe je langer over je opleiding, dan krijg je nog maximaal 1 jaar een studentenreisproduct" En de vraag is nu: worden de afgelopen 3 jaar daarbij opgeteld of niet? Dus als ja na 3 jaar hbo begint aan een universitaire studie van 4 jaar, heb je dan recht op 8 jaar OV of 5 jaar?
fisbel
6 jaar geleden
@Inekez1:
Tarni123 doet propedeuse HBO en wil daarna de WO bachelor gaan doen. In dat geval is er 4 jaren recht op het studentenreisproduct. (zie bladzijde 6 van de link) Er zijn echter verschillende combinaties van stapeling mogelijk. Het LAKS heeft in bovengenoemde link een handig overzicht geplaatst van de jaren dat er recht is op lening, studenten OV en aanvullende beurs. Zie: http://www.laks.nl/uploads/pdf/LAKS%20documenten/Studiewegwijzer%20ISO%20en%20LAKS%20webversie.pdf