heb ik nu m'n toets gehaald of niet?

ik heb vandaag een tentamen gemaakt, waarbij een 5.5 (gehaald) betekent. het waren 70 vragen en ik heb 70% gehaald (70% is precies een voldoende), maar als er nu een cesuur van 1 tot 3 op los wordt gelaten kan ik dan alsog minder dan 70% halen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom zou er plots een cesuur van 1 op 3 (66,7%) komen als er eerder is gezegd dat de norm 70% is?
Ritsuka
6 jaar geleden
Vraag je leraar

Antwoorden (1)

Als vooraf is bepaald dat je 70% moet halen voor een voldoende, kan dat niet ineens achteraf veranderen. Als dat wel gebeurt kun je hier een klacht over indienen bij de examencommissie.

Wel kan het bijvoorbeeld gebeuren dat er een vraag wegvalt omdat deze niet klopte. Als dat een vraag is die jij goed had, kan het dus ook betekenen dat je dan net op een onvoldoende uitkomt omdat je dan onder de 70% uitkomt. Maar daarvoor zul je even op de uitslag moeten wachten.