ik ben 16 en wil graag 2 baantjes gaan werken is dit mogelijk?

ik ben 16 jaar en ben op dit moment werkzaam in de horeca. maar wil graag een tweede baantje zodat ik geld kan weg leggen voor mijn rijbewijs.
ook heb ik zelf een huisdier en die kost ook wat geld.

ik heb een vast rooster op school van half 9 tot kwart over twee

6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je mag maximaal 9 uur per dag besteden aan naar school gaan en werk, als je minder uur werkt dan is toegestaan, dan kun je er een baantje bij zoeken:
http://www.arbeidstijdenwet.nl/regels-werken-jongeren-16-17-jaar/

Antwoorden (1)

Zolang die baantjes elkaar niet in de weg zitten zou dat geen probleem moeten zijn. je kunt ook proberen meer uren te krijgen waar je nu werkt
6 jaar geleden
werled
6 jaar geleden
maar je mag maar tot zoveel uur in de week werken. zit ook nog op school
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Beste @werled dan kun je toch uitrekenen of je er nog een tweede baantje bij kunt hebben. Je kent het totaal aantal uren dat je mag werken en je weet hoeveel uren het huidige baantje vergt.