hoeveel verdien ik met ouderen zorg huishoudelijke hulp?

ik ben 19 jaar en ga dat werk doen hoeveel verdien ik per maand en in de week? iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als huishoudelijke hulp in de thuiszorg val je onder de Collectieve Arbeidsovereenkomst voor de Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg, Kraam- en Jeugdgezondheidszorg

Heb op internet gekeken en zie dat zowel schaal FWG 10 als FWG 15 van deze CAO gebruikt wordt voor de huishoudelijke hulp in de thuiszorg.

Laat ik je niet te blij maken en uitgaan van FWG 10.

Dan krijg je als 19-jarige per maand (bruto) euro 1217,26. Uiteraard bij fulltime werken. Uurloon bruto euro 7,78.
Netto zal dat ongeveer eur 1047.- maand zijn (+ of - enkele euro's).

Tot slot:
Ik ben te weinig thuis in 'de wereld van de thuiszorg' om te weten waar de indeling in FWG 10 of 15 van af hangt. Ik weet (dus) ook niet of er huishoudelijke hulpen zijn die onder FWG 5 vallen. Als je in FWG 5 zou vallen, krijg je euro 764,50/maand bij een fulltimefunctie. Dit is het bruto minimumjeugdloon voor een 19-jarige op dit moment.
Computoon