In Nederland hebben wij geen dierenpolitie maar de dierenbescherming. Als het nodig is schakelen zij de politie in maar dit is niet een aparte eenheid. Je zou kunnen beginnen als vrijwilliger bij de dierenambulance.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemeente Capelle aan den IJssel gaat in mei beginnen proef te draaien met de 'dierenpolitie'. Je moet hiervoor waarschijnlijk solliciteren op het gemeentehuis.
Het wordt pas landelijk ingevoerd als het proefdraaien als geslaagd mag worden beschouwd.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier nog wat meer info over de dierenpolitie in Capelle aan den IJssel: http://www.capelleaandenijssel.nl/tProduct/detail.aspx?pKey1=3186&highlight1=dierenpolitie&highlight2=&highlight3=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo eenvoudig zal dat niet zijn. Als de "dierenpolitie" zoals die onlangs belooft werd er komt zal dat een onderdeel van het politie apparaat worden.
Je zult dus eerst gewoon bij de politie moeten gaan en de gehele opleiding moeten volgen incl. stages etc.
Daarna kun je intern solliciteren bij de afdeling "dierenpolitie" net zoals nu ongeveer met de bereden politie het geval is.
Je kunt dus niet direct solliciteren voor een functie bij de dierenpolitie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordat je bij de dierenpolitie kan gaan werken, moet je eerst bij de ''gewone'' politie werken. 500 agenten krijgen de komende jaren een opleiding tot agent bij de dierenpolitie.