Als je high school studeert in usa mag je dan je klas overslaan?

Als je dus een jaar high school volgt in usa, mag je dan het jaar dat je normaal volgt in nederland overslaan? Dus als je zegmaar in de 3e er naar toe gaat en het 4e weer terug komt mag je dan ook daadwerkelijk weer in de 4e starten? Of moet je dan toch het 3e jaar nog doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dat kan in principe niet omdat je hier heel veel verschillende niveaus hebt die niet aansluiten op het jaar daar. Je zult in de meeste gevallen dus geen jaar mogen overslaan. Je mist echt stof in Nederland die je daar niet vervangen krijgt, je kunt een jaar daar niet vergelijken met een jaar hier nog los van het feit of je het over vmbo basis of gymnasium hebt, je zult nooit precies die stof in Aardrijkskunde, geschiedenis etc etc krijgen die je hier zult krijgen.

Wel doe je daar een belangrijke ervaring op voor de rest van je leven en dat is ook wat waard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, en als je nou zegmaar net zoals laura dekker, al je boeken meekrijgt etc?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je toch geen tijd voor! Wat heeft het dan voor zin om daarheen te gaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan zul je dus wereldschool moeten volgen en tussendoor alle toetsen moeten doen. Over welk niveau hebben we het eigenlijk? Vmbo basis, kader, t, havo, atheneum of gymnasium en moet je daar geen bepaalde leeftijd voor hebben?