Officieel niet. Een verlopen ID is niet rechtsgeldig. Bij indiensttreding bij een nieuwe werkgever wordt een rijbewijs niet geaccepteerd als legitimatiebewijs. Dus volgens de letter der wet heb je morgen een probleem.
6 jaar geleden
Als het alleen om een gesprek gaat, is er geen probleem.

Maar voor je daadwerkelijk aan het werk gaat, moet aan de wettelijke identificatieplicht zijn voldaan. Dat moet met een geldig identiteitsbewijs (rijbewijs mag niet). Kan daar niet aan voldaan worden, dan heb je een probleem. Je mag niet beginnen met werken.
Computoon
6 jaar geleden
Ja je kunt deze nog gebruiken hoor.

Pas als je aangenomen wordt, ik begrijp dat dit een sollicitatiegesprek is, heb je een probleem.
Nu gaat het er om dat je kunt aantonen wie je bent. Nou voilá, dat kun je met je id-kaart, maar hij is wel verlopen.

Als je echt beetje bang bent, zeg dan dat je er net achter kwam en geen tijd had. Daarna zeggen dat je zo snel mogelijk dit hiervoor gaat zorgen.

Tegen de tijd dat je aangenomen wordt, moet er een kopie van gemaakt worden en dan heb jij allang een nieuwe geregeld.