Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik loonheffingskorting toepassen op 2 bijbaantjes?

Ik heb een bijbaantje (weekend) waar ik ongeveer 150 euro per maand mee verdien. Hier is loonheffingskorting op toegepast. Nu kan ik in de vakantie ergens anders 2 weken werken door de weeks. Nu vroeg ik mij af aangezien ik bij mijn bijbaantje niet veel verdien of ik bij die baan van 2 weken ook loonheffingskorting toe kan passen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee. Je past de loonheffingskorting toe op de baan waar je het meeste verdient / de meeste uren draait.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je mag maar bij 1 (bij)baan tegelijkertijd loonheffing toepassing.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Meer werkgevers?

Werk je tegelijkertijd bij meer dan 1 werkgever? Of heb je een uitkering en tegelijkertijd een baan? Vraag dan bij 1 werkgever de loonheffingskorting aan. Als je bij iedere werkgever loonheffingskorting aanvraagt, krijg je namelijk te veel korting op je belasting. Je moet dan waarschijnlijk achteraf belasting aan ons betalen.

Werk je in 1 jaar bij meerdere werkgevers na elkaar? Dan kun je bij iedere werkgever de loonheffingskorting aanvragen."
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding