Als eerste moet je een digiD aanvragen
Daarna log je met digiD in op mijn duo. Daar kun je je abbonoment aanvragen.
Intussen moet je een persoonlijke ov kaart bestellen. Je krijgt bericht als je abbo aanvraag is gelukt. Vervolgens ga je naar het station. Daar zoek je een apparaat op waar je kaartjes kan halen. Scan je ov en kies voor de optie abbonement ophalen. Nu ben je klaar om te reizen.

Het lijkt ideaal een gratis ov. Maar weet wel zeker dat je je opleding afmaakt. Anders kun je ontzettend veel geld terug betalen. Lees dus alles goed na!
Lees de hele website na in de link. Hier staan alle stappen nog een keer. Ook staan er alle voorwaarden. Denk goed na voordat je het aanvraagd! Het is alleen ideaal als je zeker weet dat je je opleiding afrond.

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat vraag je aan via de wesbite van DUO. Eerst vraag je studiefinanciering aan. Daarbij geef je aan of je ook een reisproduct wilt. Vervolgens koop je een gepersonaliseerde OV-chipkaart. Daar laad je dan je studentenreisproduct op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
MarBet
6 jaar geleden
En voor 18- werkt het net iets anders, maar dat kun je in dezelfde link vinden, door verder te klikken op Reisproduct onder de 18.