Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn belangrijke dingen om te weten te komen van mijn modelmanagement bureau?

Ik ben gescout voor een modelmanagement. Ik ben uitgenodigd om te komen praten over wat ze mij willen aanbieden. Om gecoached te worden door dit bedrijf moet ik wel 60 euro per maand betalen (voor portfolioshoots en lessen). Ik hoor veel over bureau's die winst maken op hun modellen door 'contributie' te laten betalen.
Wat zijn dingen die ik op dit gesprek echt moet uitvragen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
575
Ritsuka
6 jaar geleden
betalen per maand? dat doet een echt bureau niet.
ze laten je gewoon flink betalen en je krijgt nooit een opdracht, dit zijn neppers.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lijkt mij ook.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het lijkt me oplichterij, maar zeker vragen naar de garantie van opdrachten. Als er geen garantie wordt afgegeven (in het gesprek of in het contract), dan niet doen. Dan willen ze gewoon een hoop mensen 60 euro per maand laten betalen, waarvan ze weten dat die toch geen opdrachten krijgen. Ga ook eens langs bij andere scouts. Als deze mensen bijvoorbeeld aangeven dat je het nooit zult maken in de industrie, dan word je voorgelogen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een goed bureau dat echt iets in je ziet, zal graag in jou investeren en niet vragen of jij in het bureau wilt investeren.

Om te beginnen kun je nu al googelen op het betreffende bureau.
Als je er niets over kunt vinden of alleen slechte kritieken, weet je genoeg.

Vraag tijdens het gesprek om referenties, welke bekende modellen het bureau heeft en wie de belangrijkste opdrachtgevers zijn.
Tijdens het gesprek zul je gauw genoeg merken of het oplichters zijn. De entourage van het bureau kan al veel zeggen.

Enkele herkenningspunten slecht bureau:
- Men vraagt inschrijvingsgeld.
- Men bied poseer, catwalkopleidingen aan.
Men maakt je dan wijs dat je je geld terugverdiend of een reis krijgt als je een bepaald aantal tickets verkoopt tijdens hun modeshow (uiteindelijk komt de modeshow er vaak niet,of word de reis uitgesteld).
- Men heeft helemaal geen vestigingsadres.
- Men heeft een rommelige website met reclame pop-ups. Blijf weg van bureaus die werken met een gratis internetsite.
En een modellenbureau dat werkt met emailadressen zoals hotmail,gmail wijst ook op malafide praktijken.
- Men belooft je een grote modellencarrière en heuse sommen geld.
- Als ze veel geld vragen voor het maken van een waardeloos portfolio.
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Laat je ook nooit uit de kleren praten. (tenzij je dat écht wil)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding