Zou ik een eigen zaak kunnen openen in Marokko?

Kan dat? Zogezegd ingeschreven zijn in belige , maar in Marokko zijn?
Want we hebben bij ons huis 3 garages die van ons zijn , waarvan 2 leeg zijn , dus dacht ik eraan om daar een zaak te openen, zonder dat ik nog huurkosten moet betalen. Kan dit ? Ik woon in Belgie trouwens

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
tinus1969
10 jaar geleden
Dit klinkt heel vaag. Leg eens uit:
-Wie zit er in Marokko?
-Wie zit er in België?
-Wat voor 'eigen zaak"?
-Waar staan die garages (Marokko of België)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik woon in belgie,en ons vakantiehuis is in Marokko, eigen zaak dacht ik dan aan een winkel ofzo, die garages zitten vast aan het vakantiehuis in marokko. Trouwens ik wil werknemers aannemen, dus niet zelf on de winkel staan
tinus1969
10 jaar geleden
Dit lijkt me nou typisch een vraag voor een Marokkaanse kamer van koophandel. Ik heb geen idee van Marokkaans ondernemingsrecht en eventueel noodzakelijke vergunningen.

Het beste antwoord

Indien je de Marokkaanse nationaliteit hebt en de mede eigenaar bent van de garages bent, dan is het geen probleem.

Belasting dien je te betalen over je wereld inkomen, dus eventuele inkomsten vanuit Marokko uit je eigen zaak dien je op te geven.

Waarschijnlijk is er een belastingverdrag tussen Marokko en België, dus daar in staat in welk land je inkomsten en zaken belasting dient te betalen.

Maar meestal dien je in je woonland belasting te betalen over je wereld inkomen.

Dit is een algemeen internationaal belastingprincipe om de zaken eenduidig en simpel te houden.

Huur betaal je aan de eigenaar en dit verwacht de belasting dienst ook, dus als je een zakelijke overeenkomst sluit met de eigenaar, dan kun je deze huurkosten als aftrekpost gebruiken voor de belastingdienst.
Het maakt niet uit of je deze huurkosten weer terugkrijgt als schenking of niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan gewoon doen en niks tegen de belastings dienst zeggen,maar daar kies je zelf voor natuurlijk. En een tip verdien daar geld en mondje dicht in belgie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Belgische belastingdienst leest mee en aanzetten tot fraude is niet zo slim. En je brengt de belastingdienst op het idee om te achterhalen wie u bent en of je zelf je belastingaangifte naar waarheid hebt in gevuld.