Heb je ook recht op het studentenreisproduct (gratis OV) als je studeert aan de VAVO?

Ik kan dit nergens op internet vinden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Nee, alleen als je recht hebt op studiefinanciering heb je ook recht op een studentenreisproduct. Voor VAVO-scholieren van 18 jaar en ouder is er wel een tegemoetkoming (voor o.a. studiekosten en ook voor kosten van vervoer), maar geen reisproduct of reiskostenvergoeding.

"Een studentenreisproduct of reiskostenvergoeding is geen onderdeel van de tegemoetkoming scholieren."