Welke vakkenpakket heb je nodig voor een juristische richting?

Ik zit op VWO en zal graag rechter/advocaat iets in die richting willen worden. Alleen mijn vraag is welke vakkenpakket van de 4 keuzes heb je nodig om dit te bereiken? En maakt het uit welke keuzevakken ik kies (zoals Aardrijkskunde, filosofie ect)?

En ik zal tegelijk ook willen weten welke pakket + vakken je nodig hebt om politie te worden. Geen wijkpolitie maar iets waar je perse Universiteit voor moet doen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vwo-diploma;
Je kunt rechten studeren met een vwo-diploma, ongeacht profiel. Het is wel belangrijk dat je gevoel voor de Nederlandse taal hebt.

Antwoorden (1)

Je kan met alle profielen rechten studeren!