Stoppen met BOL en beginnen met BBL. Moet ik mijn studiefinanciering en OV terug betalen?

Ik doe op dit moment een BOL opleiding en hier wil ik mee stoppen. Ik wil namelijk een BLL opleiding gaan doen.

Ik heb gebruik gemaakt van studiefinanciering aanvullend en OV-chipkaart. Ik heb gelezen dat je de studiefinanciering niet hoeft te betalen als je natuurlijk je volgende opleiding gewoon haalt maar ik kan niks vinden van mijn OV? Aangezien je geen studiefinanciering en OV hebt als je BBL doet snap ik het niet helemaal ...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste,
Wanneer je aan een BBL opleiding begint dien je studiefinanciering en studenten reisproduct stop te zetten. Bij niveau 3 4 hoef je geen studiefinanciering terug te betalen als je je diploma binnen 10 jaar haalt. Houd er rekening mee dat je geen recht op hebt studiefinanciering en studenten ov reisproduct hebt wanneer je BBL opleiding begint.

Antwoorden (2)

Beste,

Dat hangt af van een aantal factoren, het beste kun je DUO even bellen want die kijken specifiek naar jouw situatie.
Extra tip; bel even tussen 13:00uur en 14:00 uur dan lijkt het het rustigste te zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beide hoef je niet terug te betalen als je je bbl diploma haalt.