Samenvatten is de beste optie, probeer de belangrijkste dingen op te schrijven. Niet typen, dit werkt niet. Doordat je samenvat, en er al mee bezig bent, leer je het op deze manier al. Ik hoef het meestal maar 1 keer samen te vatten en ik ken de stof al voor 70 %
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga ik nu proberen!

Andere antwoorden (7)

Een aantal keren de stof doorlezen. Je kunt het leren dus beter spreiden over een aantal leermomenten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Toest hardop lezen. Op die manier gebruik je een extra zintuig dat je zal helpen de stof beter te absorberen...

Wérkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal keer achter elkaar dezelfde tekst lezen.
Jezelf vragen stellen of laten stellen over het onderwerp
En/of een korte samenvatting maken van het onderwerp, als je dat doet wel in je eigen woorden.

Veel succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je bij elk stuk dat je moet leren af te vragen:

- Waar gaat dit over
- Wat is er belangrijk
- Welke 2 vragen zou ik hierover stellen, en wat is het antwoord.

Vervolgens probeer je eea in je hoofd te visualiseren, zodat je er een beeld bij hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dat ligt aan de soort toets die je krijgt. Ik gebruik Teach 2000 als 'digitale docent' om woordjes te overhoren.

Spieken is trouwens illegaal, dus daarom moet je in dit programma vooral niet op bestand > afdrukken > spiekbriefje drukken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het kort aantal keer rustig doorlezen. Eventueel op papier zetten helpt ook veel... Uurtje leren kwatiertje pauze. En dan weer een uurtje leren enz. Wel tussen door even rusten. En niet 3 uurtje achtermekaar gaan leren..
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het niet snel willen doen!
Veel herhalen, zelf ezelsbruggen verzinnen.
En verder met rust. Niet gelijk na school naar je kamer hollen, eerst relaxen. Dan met rust en frisse lucht op je kamer in stilte studeren. En niet je hoofd naar je bureau richten zodat je nekbuiging alle zenuwen en zurstof toevoer afkneld, door minder zuurstof bij de hersens raak je snel suf en geef je snel op. Dus je houding bij studeren helpt echt, probeer maar uit.