Moet je bij een BBL opleiding verplicht in een erkend leerbedrijf werken?

Stel dat je al een baan hebt in de richting waarin je de BBL opleiding gaat doen, maar het bedrijf is geen erkend leerbedrijf.
Moet je dan die baan opzeggen om een leerplek in een erkend leerbedrijf te gaan zoeken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja. Een NIET erkend leerbedrijf mag jou prestaties niet beoordelen en staan ook niet in contact met je opleider.
Erna55
7 jaar geleden
Het bedrijf kan een erkenning aanvragen wanneer ze gediplomeerde krachten in dienst hebben.
Laat je baas contact opnemen met je opleiding.

Antwoorden (2)

Je kunt alleen een BBL-opleiding volgen als je een arbeidsovereenkomst hebt met een erkend leerbedrijf. In zo’n leerbedrijf is een deskundige praktijkopleider aanwezig, die zorgt voor de begeleiding van de leerling-werknemer.

In plaats van je huidige baan opzeggen kun je ook vragen of je huidige werkgever een erkend leerbedrijf wil worden. De werkgever kan het beste bij je opleiding informeren aan welke criteria dan moet worden voldaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja . Je moet in een erkend leerbedrijf gaan werken . Waarom zorgt je baas niet dat hij ook een officieel leerbedrijf wordt . Vaak een paar cursus dagen en de erkenning is rond . Het is de bedoeling dat je baas en de medewerkers genoeg bekwaamheden heden van het vak hebben . Veel ondernemers zijn maar wat begonnen en kunnen jou ook niet verder helpen ik zeg niet dat het nu bij jou werkgever zo is maar het zou kunnen . Heeft je werkgever wel zn diploma's van jou toekomstig vak ? Zo ja dan is het een koud kunstje voor hem om de erkenning rond te maken . Mogelijk kan je op school hulp krijgen of op internet wel de erkende zaken opzoeken. De school kan zeggen O die is ook goed dus kan een dispensatie geven . Succes .