Welke HBO-opleiding sluit aan bij de opleiding van Bristow Academy?

Ik wil later graag helicopterpiloot worden, ik zit nu nog op school maar zodra ik mn HAVO heb afgerond, wil ik eerst een HBO opleiding doen alvorens ik naar Bristow ga. Bristow Academy is een helicopteropleiding. Ik wil eerst HBO doen, omdat ik nog best jong ben als ik van school kom, en stel dat ik na de Bristow Academy geen werk kan vinden, kan ik altijd terugvallen op mn HBO opleiding zodat ik niet zonder werk kom te zitten(dan kan ik het daarmee afbetalen).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dan zou ik bij InHolland de opleiding Aeronautical Engineering gaan doen. Deze studie is in het Engels dus als je dan later in de VK bent heb je i.i.g. geen taalprobleem en de meeste termen in het vak ken je dan ook meteen:

http://www.inholland.nl/Opleidingen/Aeronautical+Engineering+%28Eng.%29/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goede tip, al zou ik dit niet willen doen bij Inholland, de instelling heeft nog steeds een smet over zich heen. Dat doet je CV niet goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegen de tijd dat jij werk zoekt ligt die smet allang elders Mark!
Ik zou een technische opleiding kiezen, welke maakt niet uit maar daar heb je wat aan. Je kunt dan altijd wel werk vinden. Specialiseer je niet teveel maar houd het breed.

Kies hier wat uit: bij voorkeur elektro of werktuigbouwkkunde, civiele techniek, EDI, EPT en IMM of voertuigen techniek.

Technische opleidingen

Je hebt veel keuze uit veel verschillende technische opleidingen, zoals elektrotechniek, civiele techniek of werktuigbouwkunde. Het bouwen van machines, elektrische apparaten, onderdelen van installaties, bruggen en viaducten valt hier allemaal onder.

Welke HBO opleidingen kun jij volgen in de richting Techniek?:
> HBO Electrotechniek: Elektrotechniek is een studie voor precieze types en is theoretischer en wiskundiger dan je misschien denkt.

> HBO Werktuigbouwkunde: Een achtbaan, een lopende band en een keukenmachine. Ze lijken niets met elkaar te maken te hebben.

> HBO Bouwkunde: Als bouwkundig ingenieur kun je je specialiseren in het ontwerpen, voorbereiden of beheren van gebouwen.

> HBO Civiele Techniek: Civiele techniek heeft deze naam omdat het vanouds alle niet-militaire techniek omvatte.

> HBO EDI, EPT en IMM: Deze opleidingen gaan over het maken en onderhouden van machines en installaties.

Voertuigentechniek

Als je je heel specifiek wilt richten op één aspect binnen de techniek, bijvoorbeeld de luchtvaart of autotechniek, dan zijn er enkele opties. Onder de kop voertuigentechniek kun je hierover lezen. In dit hoofdstuk vind je overigens ook logistieke opleidingen, waarbij het ontwerp van logistieke processen (bijvoorbeeld van fabriek naar consument) centraal staat, en vervoersopleidingen.

Welke HBO opleidingen kun jij volgen in de richting Voertuigentechniek?:
> HBO Voertuigentechniek: Je kan je voor auto-, scheeps- en vliegtuigbouw wel iets voorstellen bij elke opleiding.

> HBO Logistiek, Verkeer & Zeevaart: Veel logistiekstudenten vinden hun studie een prima start op de arbeidsmarkt.

> HBO Ocean Technology: Wie zeeën en rivieren in kaart wil brengen, kan terecht bij de hbo-opleiding ocean technology.