Voor welke vakken moet ik een extra diploma halen voor tandheelkunde?

Ik heb een E&M profiel met aardrijkskunde. Nu ben ik toch geïnteresseerd geraakt in de tandheelkunde. Welke vakken zou ik hiervoor moeten bijspijkeren?

Toegevoegd na 1 minuut:
Op universitair niveau*

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Veel... je zou eigenlijk een compleet ander profiel moeten hebben, namelijk N&G (of N&T met bio). Dit heb je nodig voor de (basis)opleiding Geneeskunde, waarvan Tandheelkunde weer een specialisatie is die je kunt volgen nadat je Geneeskunde hebt afgerond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat laatste is niet helemaal waar. Er is een bachelor en een master Tandheelkunde; beide duren 3 jaar. Na afronding ervan kan je als tandarts werken. Je kunt ook rechtstreeks tot de master Tandheelkunde worden toegelaten met een bachelor Geneeskunde. Voor de vereisten vooraf o.a.:
http://www.uva.nl/onderwijs/bachelor/bacheloropleidingen/content/geneeskunde/toelating-en-inschrijven/toelating-numerus-fixus/toelating-numerus-fixus.html

Antwoorden (1)

Eigenlijk heb je een verkeerd profiel voor deze studie.

Je moet in je profiel de vakken wiskunde, biologie, scheikunde en natuurkunde hebben. (Daarnaast Engels als vreemde taal). Dit alles op VWO-niveau.

Ben je 21 jaar of ouder en heb je geen vwo-diploma waarbij je geslaagd bent voor bovengenoemde vakken dan moet je eerst een soort toelatingsexamen afleggen waarbij deze vakken worden getoetst op vwo-niveau.
Computoon