Kun je slagen voor een opleiding als je de laatste 3 maanden ziek bent?

Ik werk 4 dagen in de week, en volg daarnaast 1 dag in de week school MBO. De opleiding duurt in totaal 2 jaar, en ik ben nu bij de laatste 3 maanden. Ik ben arbeidsongeschikt verklaard en door omstandigheden kan ik nu niet meer verder werken, of beduidend minder. Ik zou eventueel nog wel 1 dag in de week naar school kunnen gaan als het echt niet anders kan.

Kan school hierdoor een diploma weigeren af te geven?

De cijfers zijn uitstekend en ben voor alles geslaagd. Dit is dus puur om de laatste 3 maanden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
MarBet
7 jaar geleden
Wat een vervelende situatie! Het simpele antwoord op je vraag is: ja, je kunt slagen, mits je aan alle diplomavoorwaarden hebt voldaan. Maar het is wel vreemd dat je aan alle diplomavoorwaarden voldaan kan hebben als je nog drie maanden te gaan hebt. Dan klopt er iets niet in de opleiding, lijkt mij.. dus zou even aan je slber vragen of je bijvoorbeeld nog stagebeoordeling moet krijgen of nog examens moet afleggen. Hoop dat je nog wel iets aan je diploma hebt!

Antwoorden (1)

Dat zal aan het soort opleiding liggen. Als je een opleiding volgt die een eindstage vereist met rapportage, en je kunt dat niet overleggen, dan kan ik me voorstellen dat er geen diploma volgt. Als je aan alle eisen voor het diploma hebt voldaan, dan lijkt mij dat een diploma niet geweigerd kan worden.