Mag je als je geen zzp-er meer wilt zijn de koopkaarten van verschillende winkels houden?

iemand gaat zijn KVK inleveren omdat de zaak niet doorgaat het wordt hem niet gegund dor de VAR-toestanden
moet hij de kaarten van winkels waar hij groot kon inslaan weer inleveren om mag hij die gebruiken voor zijn verantwoording het ging overeen kapperszaak

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Iedereen gaat direct een kvk inschrijving halen en beëindigd die direct als je de kaart hebt om bij de groothandel te kunnen inkopen. Nee dat mag niet je kvk nummer is bepalend voor het verkrijgen en mogen gebruiken van een groothandelskaart.
Antoni
10 jaar geleden
troetroe, wat zijn VAR-toestanden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni dat betekent dat de VAR aangevraagd wordt en er wordt een andere vorm toegestuurd dan dat je nodig hebt(ze zijn bezig om onduidelijkheden in orde te stellen)belastingdienst dus

Het beste antwoord

Bij de groothandels staat in de voorwaarden dat een pas alleen is voor bedrijven, verenigingen, stichtingen en vrije beroepsbeoefenaars (artsen, accountants ed). Niet voor particulieren.
Officieel mag je geen gebruik meer maken van de kaart zodra je geen ondernemer meer bent. Er zullen genoeg mensen zijn die inderdaad nog gebruik maken van hun kaart, omdat de controles niet altijd voldoende zijn. Maar het mag dus niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dianaf ,zolang er niet gefraudeerd wordt is het goed denk ik
als degene gepakt word(niet voor gebruik want daar verdient de zaak mee) maar voor wangedrag verschijnt je naam in de krant.
dat is de reden dat men niet z fijn oplet denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank u voor de moeite

Andere antwoorden (1)

Nee. Als ZZP'er met een KvK-nummer is je kaart aan dat nummer verbonden. Als het KvK-nummer wordt opgeheven is de koppeling met de kaart ook niet meer geldig. Wordt de kaart tóch gebruikt dan kan dat mogelijk als fraude worden gezien.