Hoe leer ik op een betere manier mijn auto theorie?

Ik heb een theorie boek die ik ook aandachtig bestudeer maar ik vergeet na een tijdje de helft weer en ik merk dat mijn concentratie en vermogen dan weg valt. Hoe kan ik het beste leren? Vind het overigens wel prettig om het op de computer te leren maar weet niet of ik dan alles leer wat wel in het boek staat. Alvast voor het antwoord.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Iedereen heeft een andere manier van leren, en niet elke manier werkt het beste voor iedereen. Wat voor mij het beste werkte was eerst het boek globaal doorlezen. Het doel hiervan is vooral niet om alles in één keer te snappen of te onthouden. Ik probeerde alleen de belangrijke onderwerpen of hoofdlijnen te onthouden. Daarna begon ik aan de oefenexamens, en zocht ik de onderwerpen waar ik moeite mee had terug in het boek.

Antwoorden (2)

Je moet leren wat in het theorieboek staat.
Alles en als je dat leest en leert vergeet je de helft weer, zeg je. Dan moet je dus langer en vaker leren. Iets leren doe je door het te herhalen. Eindeloos lezen en op tijd pauze nemen, anders neem je niks meer op. Na een uur leren een pauze van 10 minuten even iets drinken, even lopen naar een andere kamer, wc misschien en weer terug naar de 'boeken'. Niet ff gamen of iets anders zet je phone uit. Niet Nu! en je gaat weer leren. Doe dit elke dag en vraag iemand om je te overhoren. Staan er online wellicht vragenlijsten van oude rij-examens, dan is dat een goede test om te kijken, wat je inmiddels weet, wat er is 'blijven hangen'.

Vergeet niet om niet lang door te gaan en op tijd pauzes in te lassen.

Succes Alex, je kan het wel, alleen maar doorzetten en je niet laten afleiden.

Toegevoegd na 1 minuut:
correctie: Vergeet niet om niet _TE_ lang door te gaan en op tijd pauzes in te lassen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volg je al autorijlessen? Ik denk dat je verkeersborden en regels sneller oppikt als je op de weg rijdt. De instructeur kan je hierbij helpen door je tijdens de rijles vragen te stellen of uitleg te geven in een verkeerssituatie. Ook helpt het dan om de verkeersborden in de gaten te houden en te kijken of je weet waar ze voor staan. Als je nog geen rijlessen volgt, kun je misschien oefen-examens doen. Ik heb destijds dat op een televisiescherm gedaan. Met plaatjes en video leer je dan ook snel.

Het boek moet je wel blijven lezen. Er staan veel plaatjes in, dus als je kleine stukjes leest, moet dit lukken.